Bufniţa de Claudia Groza



Bufniţa
de Claudia Groza

Noaptea cobora peste sat. Stelele licăreau pe pânza albastră a cerului. Luminile se aprindeau în case. Oamenii se pregătsc de odihnă.
În pădurea ce împrejmuia satul, animalele îşi predau ştafetele.
-         Doamna Bufniţă Blu, îţi urez un serviciu uşor, spuse în  zbor mierla.
-         Mulţumesc, prietenă dragă.
Bufniţa este o pasăre impresionantă. Penajul său este maro. Are aripile lungi şi puternice. Poate zbura până la15 km de la cuib.
-         Ajutoooor.... mă doare, se auizi în apropiere.
Pentru cine nu ştie, bufniţa este „doctorul pădurii”.
-         Ce s-a întâmplat? Bufniţa Blu zburând fără zgomot la locul accidentului.
Un iepure rănit la ureche fusese adus pentru îngrijiri. Bufniţa şi-a adus trusa de prim ajutor.
- Mi-e friicăăă... bâigui iepurele, cunoscut (faimos) pentru teama lui permanentă.
-         Promit să nu te doară.
Bufniţa Blu i-a şters rana cu sevă de aloe. I-a pansat urechea cu ciocul şi cu ajutorul aripilor, apoi i-a lipit un plasture.
-         Mă simt mai bine. Îţi mulţumesc mult.
-         Doamna Bufniţă Blu, te rog, ajută-mă! Prietenul meu vulturul Lou este rănit. Se află pe acel pisc (vârf), spuse repede, aproape fără suflare şoimul pluşuv Ale, arătând cu aripa spre muntele ce se zărea în depărtare.
-         Să ne grăbim atunci, răspunse doctorul pădurii.
Cele două păsări au efectuat un zbor lung.
-         Priveşte acea luminiţă albastră! Strigă bufniţa. De la ce o fi, oare?
-         Cred că glumeşti. Păsările nu văd colorat.
-         Scuze. Noi, bufniţele suntem păsări care deosebim (distingem) culoarea albastră.
-         Sper că nu am ajuns prea târziu.
Vulturul Lou era grav rănit. Nu putea povesti ce a păţit. Rana era adâncă.
Pasărea doctor a curăţat cu multă grijă rana. Pansamentul îmbibat în soluţie de mentol, obţinut cu multă grijă din plantele de mentă (izmă), l-a readus pe vultur la viaţă. A tresărit amorţit.
-         Nu am crezut că voi fi salvat. Vă sunt recunoscător, prieteni!
Prietenul la nevoie se cunoaşte”. Natura este atât de darnică! Totul se află în mâinile noastre. Să o protejăm.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails

VIZITAŢI ŞI CUMPĂRAŢI MEKI - EDUCAŢIE ÎN BENZI DESENATE

Pozitie in top:

Despre mine

Fotografia mea
O femeie puternica,fericita si indragostita de viata, de frumos, de familie... Un suflet mare si zambet larg...

Totalul afișărilor de pagină