Matematica impreuna cu Gloria si Toma - de Claudia Groza

MATEMATICA 

1.     Este o zi de primăvară. Gloria şi Toma se duc la şcoală. Ei sunt prieteni şi colegi de bancă. Dacă ea a început cu un mai tîrziu decît Toma, iar acesta are de 2 ori vârsta fratelui ei care are 4 ani, cîţi ani are Gloria?
a)     9; b) 7; c) 11
2.     Pe drum, Gloria a adunat 10 pietricele pe care să le picteze.
-         Salutare. Uite ce am pentru tine! Cinci pietricele magice, spuse Toma.
Câte pietricele are în total Gloria?
a)15; b) 5; c) 10
3. Tot mergînd, copiii au ajuns în Ţara Măsurătorilor.
- Toma, bea 2000 ml din acest suc, se auzi vocea unui spiriduş.
- E prea mult! spuse Gloria.
Dacă 1 litru are 1000 ml, ce cantitate de lichid trebuia să bea băiatul?
a)     200 l;  b) 20 l;  c) 2 l
4.     Un covor multicolor se întindea la picioarele copiilor.
-         Este un covor dreptunghiular! şopti Gloria.
-         Este superb! O fi fermecat?
-         Nu zboară decît dacă reuşiţi să-i calculaţi aria (suprafaţa), grăi un pitic cu barbă lungă.
-         Ştiu eu formula: lungime (L) x lăţime (l), răspunse Gloria.
-         Dar nu ştim dimensiunile, murmură Toma.
-         Vi le împărtăşesc eu: lăţime 3 m şi lungime 5 m, răspunse piticul.
Aria covorului este:
a)     12 m pătraţi;  b) 15 m pătraţi;  c) 8 m pătraţi
5.     – Pentru a putea trece mai departe, este necesar să extrageţi un bilet din scorbură şi să-l rezolvaţi. Cine esre mai norocos dintre voi? întrebă spiriduşul.
Copiii s-au privit speriaţi.
-         Mă încumet eu, rosti Toma.
Băiatul a băgat mîna în scorbură şi a scos un plic. L-a desfăcut şi au început să rezolve.
A.   Alege grupa în care toate numerele  sunt mai decît 27 şi maimici decît 53.
a)     39 – 22 – 52; b) 33 – 45 – 51;  c) 2  - 37 -61
B.   Rezultatul exerciţiului: 15 + 15 x 0 + 15 x 1 – 15 este a) 15; b) 30; c) 0
C.   Produsul numerelor 6 şi 14 este: a) 64; b) 84; c) 20
D.   Se dau numerele 15 şi 4.
Suma dintre ele este: a) 19; b) 22; c) 45;
Diferenţa dintre ele este: a) 13; b) 12; c) 11;
Produsul dintre ele este: a) 30; b) 60; c) 50;
Suma dintre produsul şi diferenţa lor este: a) 68; b) 71; c) 60.
-         Bravo copii. Aţi răspuns corect. Puteţi să vă continuaţi călătoria.
-         Mulţumim pentru sfaturi! au exclamat într-un glas Toma şi Gloria.
Cei doi colegi au început să cînte. Păsările îi acompaniau.
-         Stop! Aţi ajuns în Ţara Cifrelor.
-         Ţara Cifrelor?  murmură băiatul.
-         Da! Eu sunt Domnul 5 - Cinci. Încîntat de cunoştinţă.
-         Noi suntem Gloria şi Toma, s-au prezentat pe rînd copiii.
-         Am nevoie să îmi mărturisiţi cifra voastră de naştere pentru a vă lăsa să călătoriţi mai departe.
-         3, spuse Toma.
-         25, adăugă Gloria.
-         Perfect. Acum, adunaţi-le, iar suma lor înmulţiţi-o cu 2. Rezultatul este:
a)     38; b) 56; c) 62
După  ce au trecut de Domnul Cinci, copiii au găsit peste tot în jurul lor exerciţii. Se găseau la ferestre, în copaci, pe aripile păsărilor, pe razele soarelui, pe nori, pe pămînt.
-         Ce interesantă e lumea cifrelor! exclamă Toma.
-         Rezolvaţi cît mai multe exerciţii şi veţi fi veseli, buni, harnici şi extrem de înţelepţi, i-a îndemnat Domnul 5 pe cei doi elevi.
Exerciţii:
I.                   A + 15 =30
II.                A – 20 = 30
III.             1+ 1 x 0 – 1 =
IV.            2 x 12 – 10 + 30 =
V.               40 -30 x 1 =
VI.            100 -100 x 1 =
VII.         9 – 4 x 5 + (30 – 15) =
VIII.      45 x 45 : 5 =
IX.            3 x 2 x 10 : 5 + 222 =
X.               7 + 10 – 15 : 3 =
-         Ajutor, ajutor! Un intrus printre noi, strigau agitate un grup de cifre.
-         Ce se întîmplă? întrebă Gloria.
-         Un străin a apărut printrenoi, se văicăreau cifrele.
-         Cine este? Arătaţi-mi-l, spuse Toma.
-         Uitaţi-l! şi cifrele au arărat spre o literă stingheră şi speriată.
-         Da, este o necunoscută. Am mai întîlnit-o şi înainte. O transformăm imediat într-un confrate de-al vostru, rosti Gloria, zîmbind.
Descoperiţi termenul necunoscut „a” din exerciţiul:
900 – a = 450
a)     600;  b) 450;  c) 500.
Redînd „Ţării Cifrelor”numărul rătăcit, cei doi copii au devenit puternici şi încrezători în forţele proprii.
-         Ce bine este să ştii să calculezi! recunoscu Toma.

-         Într-adevăr! Am scăpat teferi şi ne-am amuzat în acelaşi timp, completă Gloria.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails

VIZITAŢI ŞI CUMPĂRAŢI MEKI - EDUCAŢIE ÎN BENZI DESENATE

Pozitie in top:

Despre mine

Fotografia mea
O femeie puternica,fericita si indragostita de viata, de frumos, de familie... Un suflet mare si zambet larg...

Totalul afișărilor de pagină