Muzica - impreuna cu Gloria si Toma


Soarele strălucea voios în ferestrele pensiunii unde erau cazaţi copiii.
-         Bună dimineaţa! Treziţi-vă! Mergem la Muzeul Instrumentelor Muzicale, le-a dat vestea învăţătoarea.
-         Ce interesant! exclamă Oana.
-         Mie nu îmi place muzica, mormăi Gloria.
-         Ei, nu te cred! Am să îţi spun cîteva poveşti despre marii compozitori din toate timpurile şi instrumentele lor preferate. Te vor fascina! Vei îndrăgi muzica clasică. Îţi garantez! 
-         Cu siguranţă, răspunse Gloria, deloc convinsă de spusele Oanei.
Muzeul instrumentelor  muzicale arăta ca un palat. Sălile imense păreau pregătite pentru bal.
-         Să fiţi atenţi la informaţiile prirmite. La final aveţi de completat un test, rosti muzeograful. Aşadar, aceasta este orga. Un instrument muzical cu claviatură. Sunetul vibrează la trecerea aerului printr-un sistem de tuburi.
-         Bach a cîntat la orgă, şopti Oana la urechea Gloriei.
-         Este instrumentul folosit în biserici, nu?
-         Da, aşa este, răspunse învăţătoarea. Bach a învăţat să cînte la orgă pentru a se putea angaja să îşi ajute familia.
-         Ştiţi care sunt notele muzicale? îi provocă muzeograful.
-         DO, RE, MI, FA, SOL, LA, SI, DO, răspunse pe nerăsuflate Oana.
Aplauzele colegilor au făcut-o să roşească.
-         Îmi place muzica, murmură fetiţa.
-         Care este compozitorul tău preferat? o chestionă muzeograful, simţind că este în temă cu muzica.
-         Ador muzica lui Ceaikovski: „Lacul lebedelor”, „Dansul fluieraşelor”, „Spărgătorul de nuci”, „Frumoasa din Pădurea Adormită”, „Dansul zînei dulciurilor”. Ştiu că instrumentele lui îndrăgite au fost pianul şi harfa.
-         Într-adevăr! rosti impresionat bărbatul.
-         Mie îmi place Mozart. A compus o muzică jucăuşă. Era recunoscut pentru felul său vesel de a fi. A început să cînte de la vîrsta de 3 ani. Este considerat un geniu al muzicii, adăugă Toma.
-         Ştii că adora să cînte fiind legat la ochi? completă Oana.
-         Nu, nu ştiam acest aspect!
-         Eu îl prefer pe  Vivaldi cu ale sale cele patru anotimpuri, afirmă Gloria. Instrumentul lui preferat era vioara. Îi plăcea să căntedoarpe două coarde. Era jocul lui favorit.
-         Eu ador valsurile lui Strauss, mărturisi sfioasă învăţătoarea.
Copiii au privit fascinaţi diversitatea de instrumente muzicale: clavecin, trompetă, saxofon, vioară, violoncel, contrabas, pian, harpă, flaut, clarinet, corn, nai, muzicuţe, cobză, mandolină, chitară, liră, violă, ţambal,fluier, fagot, oboi, cimpoi, trombon, goarnă, bucium, xilofon, tobă, castaniete... şi au devenit interesaţi de diverse stiluri muzicale.
-         Dar compozitori romîni nu cunoaşteţi?
-         Ba da... Ciprian Porumbescu, care a compus melodia fostului imn al Romîniei, „Trei culori”.
-         Excelent! Dar George Enescu vă pare cunoscut?
-         Daaa.... se organizează anual un festival ce îi poartă numele. A compus Rapsodia Romînă, a răspuns cu emoţie în glas Oana.
-         Cîte ştii despre domeniul muzicii! Te-am subestimat (subapreciat), rosti Gloria.
-         Mulţumesc mult. Tata este dirijor şi am acces la aceste informaţii. De aceea îmi place muzica. Mi-a pătruns în suflet de foarte mică. Adoarmeam pe muzica lui Mozart.
-         Felicitări tuturor! Acum, vă rog să răspundeţi la acest test de cultură muzicală.
1.     Spărgătorul de nuci” a fost compus de:
a)     Enescu;  b) Ceaikovski;  c) Strauss.
2.     Ce notă muzicală lipseşte de pe portativ:
DO MI FA SOL LA SI
a)     Fa; b) do; c) re.
3.     George Enescu a compus:
a)     Trei culori; b) Rapsodia Romînă;  c) Lacul lebedelor.
4.     Instrumentul muzical din biserici este:
a)     Pianul; b) trompeta; c) orga.
5.     Geniul muzicii e considerat:
a)     Mozart;  b) Vivaldi; c) Porumbescu.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails

VIZITAŢI ŞI CUMPĂRAŢI MEKI - EDUCAŢIE ÎN BENZI DESENATE

Pozitie in top:

Despre mine

Fotografia mea
O femeie puternica,fericita si indragostita de viata, de frumos, de familie... Un suflet mare si zambet larg...

Totalul afișărilor de pagină